close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הרבנות- חוק מירוץ הסמכויות נועד לפגוע בסמכות

מערכת שורשו שבט, תשעד07/01/2014

הרבנות הראשית- החוק לביטול מירוץ הסמכויות הוא למעשה חוק נגד הרבנות וביטול סמכותה

תגיות:

"החוק לביטול מרוץ הסמכויות הוא למעשה חוק לביטול סמכויות". כך אמר היום עו"ד שמעון יעקבי, יועמ"ש בתי הדין הרבניים, בסקירה סביב הצעת החוק לביטול מרוץ הסמכויות בבתי הדין הרבניים שהוצגה בפני מועצת הרבנות הראשית לישראל. לדבריו, בתי הדין הרבניים התייעלו בשנים האחרונות באופן שמייתר

את החוק לחלוטין: "בשנים האחרונות שיעור העתירות נגד פסיקות בתי הדין שמתקבלות בבג"צ צנח מכ-29%, ל-0% עד 2% בשלוש השנים האחרונות".

הרב לאו: "בנסיבות אלה ברור שהמטרה האמיתית של יוזמי החוק היא לא לשפר את השירות לציבור, אלא לפגוע בצביונה היהודי של המדינה. הצעת החוק תהפוך את בתי הדין הרבניים ללבלרי גיטין, מה שפוגם בתוקף ההלכתי של הגירושין. התוצאה החמורה ביותר היא שכרסום סמכויות בתי הדין תפגע ביכולתם של הדיינים לפעול נגד סרבני גט במסגרת ההלכה. שוב מוכח שהמלחמה ביהדותה של המדינה מחטיאה את מטרתה ופוגעת דווקא במי שזקוק למערכת חזקה ומתפקדת".

מועצת הרבנות הראשית דנה גם בנוסחים השונים של הצעת חוק הגיור. הרבנים חברי המועצה שיבחו את סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, על שיתוף הפעולה הפורה עם הראש"ל הרב יצחק יוסף לגבי החוק, ועל עמידתו נגד הניסיון לפגוע בגיור על פי ההלכה, באמצעות נוסחים שונים של הצעת החוק שהועלו. המועצה החליטה לעמוד על כך שכל קידום של שתי הצעות החוק יותנה בהסכמת הרבנים הראשיים לתכנם.

בתוך כך, דנה המועצה גם בהגברת הפיקוח על חרקים וחומרי הדברה בירקות עלים, לאור גידול מספר החברות העוסקות בגידול ירקות עלים המפוקחים לעניין תולעים. ישנו חוסר אחידות בין היצרנים השונים ברמת הנקיות הן מחרקים והן מחומרי הדברה. המועצה החליטה להקים ברבנות מעבדה לבדיקת כשרות של ירקות עלים בראשות אגרונום.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה